Wizyt:
Dzisiaj: 3Wszystkich: 113875

PROGRAM WYCIECZEK EDUKACYJNYCH DO MIEJSC PAMIĘCI NARODOWEJ

O szkole » Realizowane projekty » PROGRAM WYCIECZEK EDUKACYJNYCH DO MIEJSC PAMIĘCI NARODOWEJ

W ramach Programu wycieczek edukacyjnych dla dzieci i młodzieży do miejsc pamięci narodowej „Podróże historyczno-kulturowe w czasie i przestrzeni" 47 uczniów klas drugich naszego gimnazjum miało szansę skorzystać z 3–dniowej wycieczki do Trójmiasta i Sztutowa. Wycieczka pod hasłem „Burzliwe dzieje polskiego Wybrzeża czyli od nadziei do heroizmu" odbyła się w dniach 26-28.09.2007r.

Uczestnicy przed wyjazdem samodzielnie przygotowywali informacje o zwiedzanych miejscach. Podczas wyjazdu uczniowie mieli możliwość zobaczyć i zgłębić informacje o historii i położeniu Trójmiasta, a przede wszystkim: historii i rozwoju miasta Gdyni, powstałej z wioski rybackiej w XX-leciu międzywojennym w celu zapewnienia Polsce dostępu do morza. Młodzież podziwiała Dar Pomorza, ORP Błyskawica oraz Oceanarium. Ciekawym punktem był spacer plażą miejską i bulwarem nadmorskim w Gdyni oraz podziwianie słynnych klifów i Zatoki Gdańskiej z plaży w Orłowie i mola w Sopocie. Atrakcją wycieczki odbył się przepływ pięknym galeonem na Westerplatte. Młodzież włączyła się w śpiewanie szant, a chętni uczniowie mieli szansę trzymać ster i pod czujnym okiem kapitana prowadzić galeon właściwym szlakiem! Stare Miasto powitało wszystkich deszczową pogodą lecz koncert w Oliwie rozwiał czarne chmury i zwiedzanie Parku oliwskiego ubarwiały już promienie słońca. W Gdańsku młodzież zobaczyła jeszcze Pocztę Polską oraz pomnik Poległych Pocztowców oraz zapoznała się z historią tego miejsca. Ostatnim punktem programu był hitlerowski obóz zagłady Stutthof w Sztutowie. Było to bardzo cenne doświadczenie. Za swoją postawę i zachowanie w miejscu martyrologii tysięcy ludzi uczniowie otrzymali specjalną pochwałę i podziękowanie od przewodnika.
Pani pilot pochwaliła młodzież za aktywne uczestnictwo w wycieczce, znajomość regionu Pomorza i jego kultury. Była to dotąd wiedza głównie teoretyczna, która dzięki wyjazdowi mogła być skonfrontowana z rzeczywistością.